måndag 9 januari 2012

Före och efter...

Träffade LSS råd & stöd förra veckan..har haft träff med dem titigare med skolan och utan skolan. Sonen har och mår då och då väldigt dåligt, skolan ville inte fatta..dom la skulden på mig...LSS kunde inte se problemet...det var som en make over...helt plötsligt kändes som om de var med mig, som de förstog, med nickande huvuden for blickarna mellan varandra på mötet...Alex mådde bra...han hade varit med mig hemma hela julen och lovet...han prata och prata..osammanhängande men de fråga bra frågor å sen flöt det bara på...han kunde säga och beskriva bra, de har ju dessutom pratat med honom själv, nu överväger jag att han följer med på mötet med skolan för första gången...kanske, bara kanske kan skolan också skapa en bättre för förståelse för sonens skolsituation...miljön är det som "suger"...håller mina tummar och tår. Vet också att de kommande besluten kring sonen kan ha betydelse för våra liv, både sonens och mitt...vill att han ska vilja fortsätta leva och jag vill inte dö av stressen och sorgen över det faktumet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar